06 december 2009

Köpenhamn

Nu är jag framme i Köpenhamn. Jag har installerat mig i ett pyttelitet hus. Det ligger på gränsen till ett stort parkområde, men är ändå helt nära centrum och de viktiga platserna. Huset värms av en stor vedspis murad av halm och lera.


Tanja är min hyresvärd.

Det är mörkt. Husen i innerstan ser stora och futuristiska ut. Jag förirrade mig också till IT-universitet. Mycket stort och ödsligt. Affärerna stänger klockan fem. Folk cyklar. Många utan lyse. Massor av cyklar parkerade överallt. Det är något för oss Stockholmare att lära av.

Just nu sitter jag inne i "DGI-byn" där "den alternative klimatopmøde" skall börja i morgon. Jag missade Naomi Cleins invigningstal. Nu finns här bara en och annan teckninger. En rastafari och jag sitter vid Internetbordet. Annars är det ödsligt.

Inga kommentarer: